[aartikel]B004Z6W23I:right[/aartikel]Na das ist doch mal ein Wort, HTC hat via Facebook verkündet, dass das HTC Sensation ab August ein Update für den offenen Bootloader bekommen wird. Warum erst wieder so spät, wissen wir nicht, definitiv wird es aber kommen und das gleich Global für alles Sensation.
Was allerdings dabei auffällt, es soll zu erst für das Sensation kommen, danach für das Sensation 4G von T-Mobile und für das EVO 3D von Sprint. Doch wo bleibt der offenen Bootloader für das europäische EVO 3D? Denn dieser soll ja laut einem Chat mit einem HTC Mitarbeiter, ebenfalls bei der Auslieferung noch geschlossen sein.
Nicht das die Taiwanesen hier ein Gerät vergessen. Ich bin auf jeden Fall gespannt, wie schnell das Update weltweit ausgerollt wird und vor allem, ob es wirklich wie angekündigt im Zeitraum August/September kommt. (via)
[box type=“info“]
HTC auf Facebook:
We wanted to provide an update on HTC’s progress with bringing bootloader unlocking to our newest phones. We know how excited some of you are for this capability, and we’ve put significant resources behind making this change as soon as possible. While we wish we could flip a simple switch and unlock all bootloaders across our device portfolio, this is actually a complex challenge that requires a new software build and extensive testing to deliver the best possible customer experience.
We’re thrilled to announce today that software updates to support bootloader unlocking will begin rolling out in August for the global HTC Sensation, followed by the HTC Sensation 4G on T-Mobile USA and the HTC EVO 3D on Sprint. We’re in the testing phase for the unlocking capability now, and we expect it to be fully operational by early September for devices that have received the software updates. We’ll continue rolling out the unlocking capability over time to other devices as part of maintenance releases and new shipments.
HTC continues its commitment to unlocking bootloaders and supporting the developer community. Because of the importance of this community to us, please expect an update on this about every few weeks as we make progress toward launch. Thank you for your patience and continued support![/box]